Workshops
Lezingen
Docenten
0

Vijf favorieten van De Podcastprofessor


Marketing- en communicatiemedewerkers hebben een breed scala aan instrumenten tot hun beschikking. Van nieuwsbrieven tot social media, geschreven tekst en beeld staan hier doorgaans centraal. Parallel hieraan is een nieuw auditief medium in opkomst, de podcast. De podcast is een ideaal medium voor de dialoog. Via gesprekken kun je interessante content voor en door jouw organisatie delen. Bovendien stimuleert de podcast passief luisteren. Deze talkshows zonder beeld kunnen tijdens het reizen in auto of trein, of juist tijdens het koken beluisterd worden. Zo levert een podcast een bijdrage aan de klantbeleving zonder dat de klant het idee heeft naar een marketingboodschap te luisteren.

Op 10 september komt Peter de Ruiter, ook wel bekend als De Podcastprofessor, naar Het Fotolokaal. Klik hier voor meer informatie over de workshop en om je in te schrijven. Peter heeft het medium per toeval ontdekt en nu volledig omarmd. Hij deelt met ons zijn favoriete podcasts.


1. GEEL
Een podcast over de kleur geel. Het lijkt slechts een ludiek project, toch is deze podcastserie serieus te nemen. De productie van Soundtreks is uiterst professioneel neergezet en biedt inspiratie voor manieren hoe je in een podcast zowel een artistieke als commerciële insteek kunt combineren. 
2. Onder mediadoctoren 
In deze tweewekelijkse serie staat telkens een nieuwe mediakwestie centraal. De makers behandelen deze probleemstelling met gasten uit wetenschap en media. Inhoudelijk luistervoer voor mediaprofessionals. 
3. Man met de microfoon 
De man met microfoon sjeest met zijn gele bus door Amsterdam-Oost en neemt onderweg bijzondere verhalen op. Deze serie is een prachtig voorbeeld van de essentie van de podcast: een cocktail van dialogen, muziek en humor. 
4. De boekencast 
Een boekenclub, maar dan in podcastvorm. Elke maand wordt hier een ander boek tegen het licht gehouden. Ontzettend grappig mede door de luchtige toon. 
5. De kostgangers 
Dit audiocollectief bestaande uit een journalist en een sociaal psycholoog, is op zoek naar de menselijke ervaring. Voor diverse opdrachtgevers behandelen ze een even divers palet aan onderwerpen.   



Zoek door de printgallery: